kolmapäev, 29. november 2017

VAESUS = VAEGSUS

 



 

Ma vaatasin Tallinna TV-st (21.11.2017) saadet „Mõtleme Taas“. Andres Raigi vestlust Ülo Vooglaiuga. Panin soovituse ka FB-sse. On inimesi kes vaatasid ja arvavad, et – mis seal siis uut oli?
Minu soovitus oli, et inimene kellel on „vaesus“, võiks välja joonistada sama skeemi ja siis igal hetkel vaadata – kus peitub lahendus.
Vaevalt leidub inimest, kes seda oleks teinud aga mina tegin ja nüüd on mul igaveseks ajaks olemas – üks tööriist, millega oma elu edaspidi kujundada.
Sellel hetkel oli mul vaesus – peenemat sorti viltpliiatsi vaesus ja osa teksti on pliiatsiga.
See tabel on – vaesuse tabel, kuid mina täiendasin seda ühe väikese, kuid väga olulise nüansiga. Ma panin sinna vahele ka väikese - g – tähe.
Igasugune „vaesus“ on tegelikult – VAEGSUS, puudujääk.
Vaesus on vaid – raha puudujääk. Raha teemat olen ma uurinud pikka aega ja üks väike selgitus siia juurde.
Maailm on duaalne, kahetine ja vastandlik.
Minu maailm ei ole duaalne, vaid mitmuslik, alternatiivne ehk vaatlemine – erinevate nurkade alt, mitte - vaid kahe nurga alt. Ja seda maailma uurin ma – ainsusliku vaatlemisega, uurin „ühtepidi“ ja kõik ühtepidi uuringud paigutan üksteise kõrvale ja tekitan üldise pildi.
Vaesus on siis – millegi puudus. Vaesuse vastand on Rikkus.
Teine rikkuse väljendus on – Jõukus. Mis neil siis vahet on?  Vahe peab olema, sest miks on loodud kaks samasugust sõna.
Jõukus (ma panen siis seletuse – see võib nii olla, ei pruugi ja iga inimene saab tõlgendada omamoodi) on rahulolu seisund, mille on inimene saavutanud enda tegemiste ja  enda JÕUGA. Jõud minu sees ja minu seest!
Rikkus võib tähendada, et raha/hüve  on saavutatud teiste inimeste tegemiste ja tulemustega, tihtipeale – orjastamisega. Rikkus – võib tulla sõnatüvest: rikkis (rikkis süsteem). Rikkus, mis on saavutatud teiste energia (jõu) abil on tasakaalust väljas ja mingite asjaolude kokkulangemisel on ilmne oht sellest ilma jääda. Jõu vähenemisel võib tulla pankrott.
Rikkuse vastand on vaesus.
Jõukuse vastand on jõuetus.
Vaesuse üldnimetuse VAEGSUSE vastand on … ? – kaks sõna: küllus ja piisavus.
Küllus on üsna hea termin. Mul on kõike -  küllalt/külluslikult. Üsna hea, aga ikkagi ohtlik mõttelaad. Kõige lihtsam näide antud teemaga: mul on vett joogiks külluslikult ja kohe nii külluslikult, et kallan suhu niipalju, et rinnaesine lainetab ( eriti talvisel ajal 20 miinuskraadiga).  
Vaeguse vastand on – PIISAVALT. Parim sõna maailmas.
Külluslikult RAHA vastand on – vaba aja ja suhete korrasoleku vaegus.
"Mul on hetkel - siin ja praegu - kõike piisavalt!"
Kuidas kuuldub selline mõte?? 
Teine teema, mis saatest kumama jäi oli – teadlane. Ka mina oma raamatus hurjutasin teadlasi. Siit loost sain aru, et ma hurjutasin vaid ühte osa teadlaskonnast, seda osa kes tegelevad jamade ja isegi maailma hävitava osaga teadusest. No ei ole maailm must ja valge.
Teadlane Ülo selgitas, kuidas kaks erinevat kildkonda näevad ja uurivad maailmakorraldust.
Tavakodanikud, õpetajad, poliitikud jne. käsitlevad tarkusi, teadmisi ja korraldamist läbi – „küsitluste“. Küsimus siit ja mõttekilluke/vastus sealt. Kohe meenub lavastus „Sada vakka tangusoola“ ehk iseenese tarkus.  
Teadlased-uurijad aga käsitlevad kõike läbi – „uurimuste“. 
Seega, küsitlus on pealiskaudne ja puudulik. Uurimus on põhjalik ja ilmselt ka jätkuv tegevus uute tulemuste lisandumisega.
Vaesuse/vaegsuse tabel on üsna põhjalik ja igal ajahetkel kasutatav - kui tekib vaeguse tunnus.
Vaatad, millest puudu on.
Enamus põhiprobleeme on lihtsalt arusaadavad:
pessimism,
vähene suhtlemisvõime,
napp eneseusk,
puudulik kasvatus,
kesine kogemus,
nõrk tahe,
olematu loomisvõime,
lodev elustiil.
 
Kuid on mõned sellised, mille peale esimese hooga ei tulegi.
Ebaadekvaatne tunnetus – see on ju täiesti esoteeriline teema. Arendada endas tunnetust, näiteks intuitsiooni ehk kõhutunnet.
Elujõuetus – energia puudus, inimese energeetika, aura värvid, minu pärast kasvõi energia-vampiirlus.
Väär orientatsioon? Appi-appi, mida kõike see veel tähendab?
Süsteemitu mõtlemine? Aga miks on tänapäeva alamas kooliastmes puuduvad sellised õpetused nagu: filosoofia ja loogika ning mind vahest isegi nöögatakse, et ma ei leia vastuseid ENDA seest ja selgitan loogikaga. Venelastel selle peale mõttetera – "nahh..i duumat, begat nado".  
Meie elus, me KÕIK, elame vaesuse kompleksis = vaegsuse komplektis, vähemalt siin planeedil elades.
Kandva eluidee ähmasuses, ega muidu küsinud Ingrid Peek oma saadetes iga esineja käest küsimust – mis on elu mõte? ( „42“ ehk, miks ka mitte – 42. Douglas Adams).
Ja nüüd veel üks mõtlemapanev vaesuse põhjus – Isiksuse nihe.  Alaväärus ja üleväärsus. Oi kui palju ma olen seda näinud ja kohanud – iga päev. „Ah, mis nüüd mina“ ja „Vaata, vaata, vaata mind“.  
Pikk jutt, sitt jutt. Vaadake ja mõelge ise.
Kuid ma lisasin skeemi ühe lisa „asja“, mis on enamalt segu teadlase uuringust.
TEGEVUSETUS, isegi sellisel juhul kui inimene vaatab skeemi ja mõtleb, et – siin polegi midagi uut! Ei olegi, me teame ja oleme enamvähem kõike ka ise kogenud, tahaks et kõike oleks piisavalt, kuid …  Miskipärast me ikkagi ei tee, et vaegusi vähem oleks.
Teeme, aga me ei tee seda enamaltjaolt – teadlikult.
Teadlik HETKES OLEMINE, olukorra analüüsimine (ilma hinnanguteta) ja mõtestatud  tegevuste uurimine ning TÄIDE VIIMINE,  võib aga viia soovitud PIISAVA tulemuseni.     

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar