JÕULUÖÖ ULMEMUINASJUTT.
On
öö. Valge ja külm. Väljas sajab laia valget lund, tähed säravad ja aiateibad
pauguvad. Rehetares on soe, koldes põleb suur tuli ja tuba on talvise
pööripäeva lõhnu täis. Pere on õhtust söönud, joonud ja mängind rahvalikke
mänge. Noored ja lapsed on pikast õhtust väsinud ning kaks pesamuna juba
magavad oma hällides.
„Vanaesä,
om sul viil lugusi,“ nuruvad kümneaastane Liisa ja kaheteistne Markus.
„Latse,
latse, ärr nakake jälle vanaesä kiusma omi nurumistiga,“ noomib ema.
Pereisa
jääb hetkeks ringi vaatama ja sõnab. „Aga miks ka mitte. Nagunii me enam midagi
ei tee ja kallil peoõhtul ei tahaks nii vara magama ka minna. Isa, on sul
midagi veel rääkida. Oled sa ju aastate jooksul rääkinud igasuguseid lugusid ja
muinasjutte. Kas sul on veel mõnda sellist lugu, mida isegi mina ei ole
kuulnud?“
Vana
isa, kortsus tšuudi rahvatark, jääb mõttesse ja alustab väga vaikselt.
„Mul
on tõesti lugusid, mida ma ei ole veel kellelegi rääkinud. Need on sellised
lood, millest inimesed ei ole kuulnud ja ilmselt ei usukski.“
„Tohoh,
isa! Kas on tõesti midagi sellist, mida minagi ei ole, sinu pika elu jooksul,
kuulnud,“ imestas isa.
„On,
ja neid lugusid ei ole mitte üks, vaid üsna mitmeid. Ma olengi pikka aega
mõelnud, millal oleks õige aeg neid lugusid rääkida. Need lood ei ole just
laste jaoks, kuid need ei ole koledad, vaid pigem sellised, et nad ei pruugi
aru saada, millest jutt käib.“
Vanaisa
oli terve õhtupooliku istunud oma armsas kiiktoolis, kolde ees piipu popsutanud
ja nüüd küünitas käe laua poole, haaramaks
õllekappa. Taat võttis astjast suure sõõmu kosutavad märga, toppis piibu sisse
uue laari oma põllu tubakat ja alustas jutustamist.
„Kuulake
lugu ja ärge enne lõppu vahele segage. Selle loo peab lõpuni kuulama ja väga
normaalne see, mida te nüüd kuulete, ei
ole.“
Hiljem
selguski, et pere kuulas lugu pärani silmi ja hinge kinni hoides.
„Seda
ei tea keegi, kes oli see mees, kes kohtas külalisi esimest korda. Kindel on,
et see oli meie esiesiesivanem. Minu vanaisa ütles, et ta nimi oli Jakob ja nii
see ka jääb. Mis ajal see lugu juhtus, ei ole ka enam teada, kuid kindlast
juhtus see vähemalt viis põlve tagasi. Jakob, tema naine ja päris mitu last
elasid ilmselt ikkagi kuskil siin Eestimaal või siis vanal Liiwimaal. On juttu
kohast nimega Wende. Ma olen isegi uurinud ja see asus üsna meie lähedal.
Tänane õhtu on just õige aeg seda lugu rääkida, sest sellest loost käib läbi ka
päev, millal kohtumine toimus. See on tänane õhtu ehk talvine pööripäev.“
Vana
mees rüüpas sõõmu õlut ja jätkas.
„Jakobi pere pidas samasugust peoõhtut nagu
meie täna. Isegi aeg võis olla sama. Oli öö ja paukus pakane. Kõik pereliikmed
olid juba magama läinud, vaid Jakob toimetas veel midagi. Ta oleks justkui
kuulnud väljas mingeid vaikseid hääli. Nagunii oli tal veel plaanis minna
loomadele leiba ja muud head-paremat suupoolist viima. Nii nagu kombeks ikka
oli. Ajas ta siis kasuka selga, paksud saapad jalga ja läkiläki pähe. Õues oli
külm ja vaikne, tähed särasid ja hingeõhk auras. Jakob tahtis just avada
laudaust kui kuulis imelikku häält. Sellist häält polnud ta kunagi kuulnud.
Sellist häält ei olnud keegi kunagi kuulnud. See oli nagu sääskede sumin ja
kostis lauda tagant. Jakob pani oma kandami laudatrepile ja jalutas ümber
nurga. Lauda taga oli neil juba aastaid olnud karjamaa, mida ümbritses kõrge
kuusemets. Nüüd siis seisab Jakob lauda nurga peal ja ei suuda aru saada.
Mingil hetkel lähevad Jakobi jalad nõrgaks,nii et ta toetab selja vastu lauda
seina.
„Mis
see võiks olla?“ imestas vana mees mõttes. Kuid kartust temas ei olnud. Ta ei
oskagi midagi karta, sest elu jooksul on ikka ühtteist nähtud ja nii mõnegi
naabrimehega käsipidi tülisid lahendanud. Pilt, mida ta heinamaal näeb, on aga
selline, mida talumees peab kirjeldama selliste sõnadega, mis olemas on. See
mis seisab tema heinamaal, selle kohta sõna ei olegi olemas. Seal seisab suur,
valge, imelikes tuledes, jalgadel seisev savikauss. Aga mitte ainult savikauss,
vaid ühe kausi peal on teistpidi kauss ka. See ei ole ümmargune, vaid nagu
plötsakas pall. See ei ole puust ega savist, pigem on see rauast. Tollel ajal oli
rauda vähe, seda oli nii vähe, et vaid väga tähtsad tööriistad olid rauast.
Niipalju rauda ei suutnud Jakob ettegi kujutada. Sellist valgustki ei suutnud
Jakob ette kujutada. Raud oli täis pisikesi päikesi. Kaua Jakob seda asja
vaatas, ta enam ei mäletanud. Ei mäletanud ta ka seda, kas ta läks ise „kausi“
juurde või miski kutsus teda. Mingil hetkel oli ta aga „kausi“ lähedal ja ta
nägi selle külje peal valget avaust, justkui lauda ust.
„Astu
lähemale maalane,“ kostis kuskilt Jakobile.
Mis
see oli, ta ei teadnud, kuid astuski vanamees valgest avausest sisse. Naljaks,
kuid see mis seest paistis, ei erinenud
sugugi tema enda rehetare suurest toast. Kõik asjad olid samasugused ja
samamoodi.
„Kuidas
see saab olla?“ imestas taat ja katsus oma lemmik tooli.
„Saab
olla ja palun maalane, istu selle tooli peale ning oota. Me räägime veidi, enne
kui ise välja tuleme.“
Taat
siis ootas ja vaatas ning rahuneski tuttavas keskkonnas. Jälle tuli kuskilt
võõraste juttu.
„Taat,
tubli mees. Me teame, et sa oled julge ja teadja mees. Seepärast me saamegi
sulle rääkida lugu, kes me oleme ja mida soovime,“ tuli Jakobile jutt.
Ta
ei saanud üldse aru, kas keegi räägib temaga või mitte, kuid see mida ta kuulis
oli arusaadav.
„Me
tuleme nüüd teisest ruumist ja näitame
ennast.“
Ja
sel hetkel avaneski rehetare tagakambri uks ja seal seisis mees. Mees oli suur,
tugeva kondiga ja täpselt samasugustes riietes nagu ta ise. Tema tagant astus
ruumi kena noor naine, samade riietega nagu tema Linda. Jakob oleks justkui
näinud oma armast naist sellisena kui nad esimest korda kokku said. Linda oli
siis noor, sale ja kraps tüdruk.
„Sa,
taat, ära väga imesta. Me lihtsalt panime sinu aja riided selga ja tegime siia
ka sinu elamu sarnase ruumi. Et sul hirmu ja üllatust nii suurt ei oleks,“
sõnas võõras mees. „Ära kohe imesta, et sa meie häält ei kuule. Me räägime
erinevat keelt ja rääkides ei saakski me teineteisest aru. Räägin sinu keeles
ja pisut võõrapäraselt. Hiljem saab teistmoodi olema.“
Võõras
mees ja tema kaunis kaasa istusid Jakobi vastu toolidele. Mis Jakobiga edasi
juhtus, ei teadnud tema ja see pole ka meieni jõudnud. Sellel ööl ta ise seda
ei mäletanud, kuid ta ärkas hommikul oma sängis. Esiti pidas Jakob lugu
unenäoks. Hing ei jäänud rahule ja juba varavalges läks ta heinamaale. Imestus
oli suur, kui ta nägi umbes samas kohas hiiglasuurt heinakuhja. Imestuse ja ärevusega
astus mees lähemale ja katsus heinu. Need olid täitsa ehtsad heinad.
„Mis
imelik kuhi ja uni see öösel oli,“ mõtles taat ja edasi mõelda ei jõudnudki.
„Hea
Jakob, astu edasi ja tule sisse,“ kostis hääl samamoodi kui öösel.
Astus
siis Jakob, heinakuhilasse tekkinud avausest, tuttavasse rehetuppa. Nüüd aga
oli vana mehe üllatus suurem. Sisemine rehetare tundus kordades suurem kui
heinakuhi väljast paistis. Imelikult kombel Jakobile meenus midagi ja paljud
asjad olid tuttavad.
„Hea
Jakob, andsime öösel sulle juba mõndagi tarkust, vähe küll, kuid ega korraga
palju või anda,“ tuli seekord hoopis
naise häälega jutt. „Me teame ja näeme, kui sinu pere hakkab ärkama ja anname
sulle märku. Nüüd räägime sulle oma lugu ja näitame ka seda, kus sa praegu
oled. Me anname informatsiooni. Oi
vabandust, sa ju ei tea, mis sõna see on. Peame rääkima sulle lugu jupphaaval
ja just niimoodi, kuidas sa sellest hakkad aru saama. Jakob, kas sa vahest
vaatad öisesse taevasse ja näed neid vilkuvaid tulesid taevas. Siis sa oled ka
ilmselt mõelnud, mis need on. Jah, sa oled kuulanud ka oma õpetaja juttu,
hoones kus te käite hingamispäeval, kirikus. Need lood, mida papp seal räägib,
ei olegi väga valed, kuigi enamus teie inimestesi ei saa paljust aru. Nii nagu
on kirjas Piiblis, asjad päriselt ei käi. Piibel on meie ilmade kirjeldus ja
meie ilmadest ka tulnud. Me kirjeldamegi paljut just nõndamoodi kui on teie
pühakirjas, nii on sulle alguses lihtsam.“
Järsku jäi Jakob vaikseks, silmad läksid
kinni ja ta hakkas nägema pilte. Väga erilisi lugusid ja kohti. Kus ta kõik ära
käis ja mida kõike nägi!
„Ärka
Jakob. Sinu pere hakkab ärkama. Mine oma asjatoimetuste juurde ja tee nii, nagu
poleks midagi näinud ja ära edasi räägi. Ka heinakuhja pärast pole vaja
muretseda. Kui sa tagasi minnes vaatad siiapoole, siis seda näed ainult sina.
Me teeme selle teistele nähtamatuks. Siis kui sul aega ja tahtmist tuleb, võid jälle meid külastada.“
Möödusid päevad, Jakobile väga huvitavad
päevad. Külalised olid teinud nii, et kui Jakob asjatas oma igapäevaste toimetustega,
siis ta ei mäletanud midagi neist unenäolistest ja muudest imelistest maadest.
Talle jäeti vaid teadmine, et heinamaal on võõrad. Need võõrad ootavad teda ja
vaid seda ta mäletas. See ei seganud Jakobi igapäeva toimetusi. Aeg ja
tegevused, mis Jakob heinakuhjas veetis, muutis tema olemust aga põhjalikult.
Võõrad näitasid talle unenägusid, selgitasid maailma asju ja ajapikku näitasid talle
ka oma elukohta. Jakob oli teada saanud ka külaliste nimesid. Mister Saint
Claus ja missis Bab Jag. Aja möödudes õppis Jakob palju erilisi sõnu,
kirjeldusi ja kummalisi oskusi. Ta sai teada, et rändajad, nagu nad ennast
pideval kutsusid, huvituvad kõigest, mis Maal on ja ka kõikidest muudest
maailmadest ehk tähtedest. Jakob nägi kujutlusi kosmosest ja planeetidest ning
isegi teiste planeetide inimestest. Enam ei imestanud Jakob neid kirjeldusi,
mis piiblis ja müütides kirjas on. Väga paljud ongi sellised. Claus tutvustas
talle ka nende lennumasinat. Läks palju lennukordi, enne kui Jakob ei tundnud
enam hirmu, kui ta nägi kõrgelt oma kodukohta, helesinist palli sügavmusta
kosmose taustal. Kui mitmeid kordi käis ta lähedastel planeetidel jalutamas ja
sealseid tegevusi vaatamas. Võttis väga palju aega kui põllu ja metsamees
hakkas taipama, mis on tehnika ja kõvast materjalist masinad, sest temaaegne kõige
keerulisem masin oli tuuleveski.
„Claus,
miks sa seda kõike mulle näitad, miks just mulle?“ küsis Jakob ühel korral.
Just nimelt küsis, sest rändajad olid väga kerge vaevaga õpetanud Jakobi nende
keeles rääkima ja ka nad ise oskasid rääkida eesti keeles. Lihtsalt alguses suhtlesid nad mõtte teel, et lihtsam oleks.
Jutustamisele lisaks näidatakse Jakobile pilte mõtte teel ja ka suuremaid
informatsiooni kogumeid laadivad rändajad Jakobile mõtte teel. Arutelud olid
aga alati häälega.
„Kosmos
peab arenema. Mitte peab, vaid ta ise tahab,“ vastas Jag Jakobi küsimusele.
Alati kui on arutelud, siis enamasti rääkis
Jag.
„Kas
kosmos on siis elus, kui sa ütled, et TA tahab areneda,“ küsis Jakob seekord teisiti.
„Kosmos
ehk Kõiksus on nii keeruline ja mitmepalgeline, et võin öelda; igal inimühiskonnal
on selle ehitusest ja olemusest iselaadne arusaam. Vastavalt arengule ning oma
tehnilisele ja tehnoloogilisele arengule. Nagu sinulgi praegu. Kuidas sina
hetkel tajud kõike seda, mis on? Ja
kuidas sa teadsid varem ning teavad sinu elukorralduse inimesed.“
„Aga
mulle tuli üks selline küsimus,“ jätkas Jakob. „Kui kaua te üldse siin olete ja
mind õpetate. Mis saab siis kui te ära lähete ja mida ma nende teadmistega peale saan hakata?“
„Sellepärast
me siin olemegi. Miks just sina, küsisid. Kuid vahet ju ei ole - kes. Oled see sina või
keegi teine. Me lihtsalt lasime oma taldrikul huupi koha valida ja siin sa nüüd
oled. Pole vahet kellega suhelda, inimesed on kõik õppimise võimelised. Kaua me
ei peakski siin olema, sest me saaksime sinu sisse kogu informatsiooni ühe korraga
salvestada. Kuid kogemused näitavad, et sellisel juhul lähevad inimesed
lihtsalt lolliks. Neid hakatakse ravima ja vaime välja ajama. Inimene peab
muutuma selle käigus ise targaks, et suudab omas ühiskonnas elada ka nii, et
tal ei ole iga päev unustuse programmi peal. Teadmistega on aga sedaviisi. Kosmos
tahab areneda, et erinevate planeetide arengutasemed pidevalt ühtlustuksid ehk
jagataks kogemusi. Sa tead juba isegi kui keeruline see on ja kui võimatu oleks
sul teistele midagi kirjeldada. Võime sulle öelda, et ka mitmeidsadu aastaid
hiljemgi veel, inimesed ei suuda uskuda kõike seda, mida sina oled näinud ja
kogenud. Selleks, et saaks ajapikku inimestesse seda informatsiooni lisada,
tuleb see info tuua Maa peale ja leida inimesi, kes seda hoiavad ning
vähehaaval rahvale selgitavad. Kuna kõiksusest tuleb infot juurde väga suurtes
kogustes, siis ei ole võimalik pidevalt käia siia juurde lisamas. Periooditi me käime siin, leidmaks uusi
inimesi ja nende arusaamisi ümberkirjutamas. Kahjuks on teie eluiga aga nii
lühike. Info säilitamine on väga raske ja enamus kipub pidevalt kaotsi minema
või moonduma. Täpselt nii nagu teie kirjeldused tontidest ja kuraditest. Nägid
ju ise neid, olid täiesti reaalsed ja üldse mitte nii nagu piiblis. Kosmose
rahvad kasutavad erinevaid tehnoloogiaid informatsiooni säilitamiseks Maa peal.
See ongi see, mida me tahame sulle õpetama hakata. Selleks, et sa ise saaksid
informatsioonile ligi ja seal on kõige viimane versioon. Kulub veel mitusada
aastat kui inimesed jõuavad sellise tehnilise tasemeni, mis oli meil tuhandeid
ajaühikud tagasi. Siis nad hakkavad suhtlema kuvarite ja kõlarite abil. Hiljem
saavad isegi lihtsad inimesed suhelda teistega, kellel on taskus väga väike
aparaat. Kuid kõik see on veel üsna mannetu ja algeline. Sellist tehnoloogiat saab kasutada ka kurjasti. Seda valu, vaeva ja
hävingut saavad näha miljonid Maa elanikud. Kuid tuleb aeg, kus kosmos tahab
kõigest sellest jamast vabaks saada. Kosmose rassidel on tehnoloogiad, millega
me näeme ja tajume ka pikki aegu ette. Need ajad ja arengud ei ole kindlad ja
jäävad. Tead nüüd ise ja ka näitasime, kuidas kõike võib alati muuta olenevalt
sellest, mida planeedi inimesed otsustavad teha. Kas areneda või taandareneda,
valik on nende. Kuid taandarengu vastu aitavad teadmised. Jutt ongi teadmiste
salvestamisest. Ka sellel ajal, kui inimesed räägivad väikese aparaadiga taskus,
teab enamus inimesi juba, et kogu informatsioon talletatakse kivisse. Ränikivisse.
Informatsiooni saab säilitada ja töödelda madalal sagedusel vibreerivas, võib
öelda isegi – elavas, mineraalses kristallis. Kui tolleaegsetes telefonides ja
arvutites kasutatakse üsna väikest killukest ränikivist, siis kas sa suudad ette kujutada
kui palju mahub informatsiooni kogu teie planeedi igasse mineraalse kivimi tükikesse.
Kogu universumi informatsioon ongi seal salvestatud. Lihtsalt teil pole
tehnoloogiat, kuidas seda sealt kätte saada. Ka kakssada aasta hiljem ei saa
inimesed veel selliseid õpetusi, kuidas seda informatsiooni kätte saada. Läheb
veel aega. Kuid me saame anda oskuse nii sulle, kui ka neile, „kakssada aastat
hiljem“ inimestele. Kuidas saada seda teavet, kui väga vaja on? Sellega kaasneb aga ohtlikkuse moment.
Algeline inimene ei tohi seda informatsiooni omada, sest meie ju teame kuidas
inimesed on loodud. Neisse on pandud sisse süsteem ideaalseks arenguks. Paljud
teie ja hilisemaaegsed inimesed imestavad – miks maailmas on nii palju kurjust.
Kurjust ei ole palju. Inimestes on täpselt ühepalju headust ja kurjust. See on
arengu, ehk siinse planeedi arengu üks variantidest. Teistes kohtades on väga,
väga teistmoodi variante ka. Summaarselt
on alati kurjuse ja headuse tasakaal
paigas. Isegi siis, kui kuskil maailma osas on meeletu kurjus ehk sõda, siis
mujal seda ei ole ja sealne headus tasakaalustab kõik ära. Ka küsimus – „Miks just sina“, on väga tähtis.
Alati toimub inimestele informatsiooni jagamine komplektselt. Osad rändajad on
siin, ja paljud teised on mujal. Ka
praegusel hetkel on see nii. Meie oleme siin, et õpetada eestlasi. Eestlased on
eriline rahvas, samuti on ka teised rahvad. Kuid eestlased ja see väike
maalapike, vastab teatud vajadustele. Kui võrrelda inimese kehaga ja tema
organitega, siis need on erinevad ning erinevate otstarvetega. Näiteks inglased
on käed, ameeriklased jalad ja nii edasi. Nad tegutsevad, ja paljus ise ei saagi
aru, miks nad midagi teevad. Eestlased oleks justkui käbinääre, mis mõtleb ja
võtab vastu otsuseid. Eestlasi on vähe ja maa on väike. Eestlased ei ole loodud
sõdimiseks. Nad on loodud iseseisvateks ja ise mõtlevateks ning ise tegutsejateks.
See on see – eestlase jonn. Ka sõna „eestlane“ räägib lugu – ees/eest mineja.
Kui tahad teada, miks eestlased vahest isegi sõdivad, siis see on neile õppetunniks
ja tegelikult need inimesed, kes sõdades surma saavad, ei ole puhtad, tõupuhtad
eestlased, vaid sõdijate omadustega. Millalgi nimetavad inimesed seda
geneetikaks. Eestlaste kood on rahuarmastav ja teistega arvestav. Oma laste
eest hoolitsev ja eriti just - õpetav. Eestlased on õpetajad. Sadade aastate
jooksul tuleb aegu, kus paljud nende hulgast peavad oma kodudest lahkuma. See
on kohati kurb, kuid see pole ilma asjata. Need kes lahkuvad, on puhta eestlase
koodiga ja nad lähevad siinseid teadmisi ning oskusi teistele jagama. Siis
imestatakse – miks eestlane ei jää
kunagi võõrsil jänni. Need on inimesed, kes teavad teadmisi, oskavad teadmisi
leida ja lahti tõlkida. Seda, lahtitõlkimise kunsti, tulimegi me siia sulle
õpetama. Praegusel ajal nimetatakse eestlast matsirahvaks. Nad teevad seda,
mida neilt nõutakse ja ei oska enda eest seista. Sinu eesmärk on hakata seda
muutma. Õppida informatsiooni leidma ja õpetama.“
Ja
kaua rääkis Jag veel Jakobile, mis kõik on ja mis tuleb. Rääkis ka seda, et
väga kaua nad koha peal enam ei ole. Õpetavad Jakobile informatsiooni hankimise
meetodi ja liiguvad edasi.
Rehetares
oli aeg möödunud. Mitu tundi oli rehetaat lugu rääkinud. Noored ja lapsed olid
juba ammu magama jäänud, sest nad ei saanud millestki aru. Vaid pereisa ja tema
naine kuulasid. Ema viis lapsed magama,
vanataat toppis uuesti piipu ja siis küsis poeg oma vanalt isalt.
„Kas
see tähendab, et sina ja mina oleme Jakobi järeltulijad ning peaksime ka midagi
teadma.“
Taat
alustas oma juttu ning mees ja naine kuulasid teda peaaegu härdalt.
„Ma
ei ole teile saanud kõike seda siiani rääkida, kuid varsti tuleb aeg, kus teie
peate seda oskust ja tegevust jätkama. Ei ole meie ainsad Jakobi teadmiste
edasikandjad. Neid on palju. Sellest ajast on Jakobi oskuste ja teadmistega
inimesi aina juurde tulnud. Iga poeg on, oma pojale, seda edasi andnud. Paljud
on ka enne ära surnud, kui oleks olnud õige aeg pärandust avada. Paljud pojad
pole seda uskunud ja vaimunõtruseks pidanud. Kuid eestlase vaimsus edeneb ja
peatada seda ei suuda mitte miski. Ükski sõda ega muud kurjused. Ei ole ükski
valitseja suutnud eestlasi alistada ega jäänud siia meid valitsema. Meie maa
energeetika, no ütleme tundlikkus, on nii kõrge, et selle kannatavad välja vaid
eestlased. Nüüd ma siis pärandan teile
oma teadmised ja oskused. Need teadmised antakse edasi ka kirjalikult. Mul on
raamat, mis käib käest kätte. Jah, see on see sama raamat, minu kirstus. Sa
oled mitmeid kordi minu käest küsinud. Mis raamat see siis on? Too see siia.
Selleks et seda lugeda, pean ma õpetama selle keelt. Raamat sisaldab enamuses praktikaid, see on
võõras sõna. Praegusel ajal me kasutame sõna – loits. Need on tegelikult võtmed,
saamaks teadmisi. Selles raamatus on aga sellised võtmed, mis ei võimalda inimestele
kurja teha. Siin on ainult terveks
tegemise võtmed. Nii inimeste tervise parandamise võtted ja ka maailma parandamise
võtmed. Raamatus on need vaid sellepärast, et kurjad inimesed ei saaks nende
teadmistega jamasid korraldada. On aga teine ka võimalus ehk meetod, kus saab
ligi kõikidele teadmistele, ka neile mis võivad kurja teha. Kahjuks on aga nii,
et osad Jakobi järglased on pannud kirja ka need teadmised, eraldi raamatusse.
Nende teadmiste teadmine võib viia maailma valesse suunda ja vabastada võimsad
jõud. Maailma vanemas ajaloos on ka olnud sarnaseid aegu. Õnneks on maailm
loodud nii nagu emand Jag kirjeldas, hea ja halva täiuslikus tasakaalus. Kuid
see raamat ei ole peamine. Kui teadmisi
saaks edasi anda vaid raamatuga, siis oleks maailm ilmselt juba ära hävinenud.
Raamatud saab ära hävitada ja kurjus saaks headuse üle võtta. Jakob õpetas
inimestele, kuidas nad saavad alati juurde kogu informatsioonile. Nii tõesele
kui ka halvale. Halb ei ole kunagi halb. Halb on see, mis inimestele õpetab,
mis kõik võiks juhtuda kui ei tea, mis halb tähendab ja milleni see viib. Mitte
kunagi ei sünni planeedile nii palju lolle ja ahneid inimesi, kes suudaks teha
nii palju kurja, et maailm häviks. Alati on selliseid inimesi, kes tahavad
teada, kuidas teha head ja kuidas selliseid teadmisi hankida. Ma räägin teile
kuidas see käib ja kui aega täna ei jätku, siis seletan ka edaspidi, mida
tegema peab. Rändurid õpetasid Jakobile mõtteid ehk mõttemaailma. Kogu meie tegevus
toimub mõttemaailmas. Mõttemaailmas on aga selline seis või ala, kus mõtted ei
liigu. Nemad nimetasid seda, mõtete vaheliseks alaks ehk teisiti, muutunud
teadvuse seisundiks. Ma tean, et need on teie jaoks keerulised sõnad ja mõisted,
kuid pole viga, küllap harjute. Täielik informatsioon on kogu maailma kivides.
Selleks et selliseid teadmisi kätte saada, peab oskama korraks oma mõtted ära
vaigistada ja seadistada oma keha samale sagedusele kiviga. Ühesõnaga, istud
kivi kõrvale, paned selja vastu kivimürakat ja enam mitte midagi ei mõtle. Jah, ma tõesti oskan seda teha. Seda oskavad paljud.
Tegelikult oskavad seda kõik inimesed, kuid praegu, ja ka hilisematel aegadel,
on inimesed selle võime unustanud või alles õpivad meelde tuletama. Kõik need
ajad, mis on olnud enne ja mis tulevad, kasutavad inimesed kivide
informatsiooni. Kuningad panevad kive oma kroonide külge ja tavalised inimesed
pistavad näppudesse kividega sõrmuseid.
Kuningad ehitavad oma lossid kividest ja ka maarahva majad on kividest
alustel. Selleks et kividega suhelda, peab olema hästi tasa ja ilma oma
mõteteta. Kui õppida ja harjutada, hakkab inimene tajuma kivist tulevat
informatsiooni. Kuid selle me jätame hiljemaks. Praegu ma tahaks rääkida
hoopiski lühidalt, kuidas Claus ja Jag meile teadmisi jagasid. Ma ei tea, kas nad juba enne teadsid või olid
sel korral uurinud, kuid nad rääkisid Jakobiga meie maa taimedest. Neil oli
lennuaparaadis mingi tuba, mida nad kutsusid laboratooriumiks. Rändajad olid praktiliselt läbi uurinud kõik Maa
taimed ja nende omadused. Nad olid väga üllatunud, kui erinevad taimed siin on
ja kuidas need inimestele mõjuvad. Tervendavatest taimedest teame meiegi üsna palju, kuid nemad
leidsid teistsuguseid taimi. Need taimed, mis aitavad minna sellesse kummalisse,
mõtete vahelisse kohta ja hakata tajuma, meid ümbritsevat informatsiooni. Aastatuhandeid on planeedil olnud šamaanid ja
taimetargad. Ka siit kandist leidis Saint Claus ühe huvitava taime. See on
punane kärbseseen. Selle seenega juhtus üks naljaks lugu. Nad tahtsid selle
seene mõju Jacobile tutvustada, kuid oli talve aeg. Selleks nad lendasid
kaugemale, lõuna poole, seda otsima. Suur
lennumasin oli paksu heinakuhja sees ja uurimistel käisid St. Claus ja Bab Jag hoopiski väiksemate
masinatega. Need olid sellised,
jalgratta sarnased lendavad aparaadid. Kõik need päevad sadas väga palju lund
ja tagasi tulles oli nende heinakuhi väga paksu lume all. Siis nad mõtlesid,
kuidas oma elamisse sisse saada. Nad sulatasid kuhja tippu avause ja kõik
ülejäänud päevad tulidki sealt välja oma väikeste lennumasinatega, et inimesed
ei hakkaks liigselt huvi tundma. Sellest
ajast saidki Jakobi järglased kasutada erilise väega taimi. Need aitavad meil
saada ühendust, nende kummaliste teadmistega. Need taimed ei olegi niivõrd
mürgised, kui just ohtlikud liiga suurte koguste tarvitamisel. Kõike mida katsetada ja tarbida, selleks tuleb
teada, kuidas.“
Palju päevi, kuid ja aastaid õpetas vanataat
oma pojale ja miniale kõiki neid tarkusi, mida ta teadis. Ja nii need teadmised jõudsid kõikidele Jakobi
järglasetele.
On
aasta 2016 ja on jõuluaeg. Istun nüüd mina arvuti taga ja kirjutan seda lugu.
Kirjutan
sellepärast, et maailmas on olemas üks eriline kategooria inimesi, kes mõtlevad
välja kummalisi lugusid. Nende
kummaliste lugude kirjutajad on ühinenud üheks väikeseks grupiks ja nimetavad endid
ulmekirjanikeks.
Ei
saa paljud inimesed aru, kes nad on ja miks nad endid vaevavad selliste
absurdsete lugudega. Miks, sellest saavad aru ainult need inimesed ise.
Ulmeinimesed korraldavad oma kirjelduste võistlusi. Ilmselt selleks, et
elavdada fantaasiat ja sünnitada uusi lugusid.
Toksin
neid sõnu selle loo sisse ja püüan oma haritud peaga aru saada, mis maailmas on
toimunud, toimub ja mis tulevate aegade jooksul veel võiks tulla. Mind peetakse
imelikuks ning küsitakse pidevalt. Miks ma selliseid lugusid räägin ja
kirjutan. Nad arvavad, et mina olen imelik ja nemad on normaalsed. Jälgin oma
lähikondseid ja imestan. Telekast tulevad jõulufilmid ja ilmselt tuleb ka meie
peresse õhtul jõuluvana. Kes??? Mingi punase kuuega papi, kes tahab kangesti
kinke jagada ja teada saada, kas lapsed on aasta jooksul ikka head olnud ning
mida nad on aasta jooksul juurde õppinud.
Tuleb
ta mingi kummalise ja tundmatu lennumasinaga. Lennumasinal on kuue põdrajõuline mootor, see
on ülikiiruse ning vertikaalse tõusmise ja laskumise võimega. Mida see
meenutaks, kui me teame, et igal lennukil on pardatuled nagu ka Rudolfi punane
nina.
Jõuluvanal
on ka võimas kingituste tehas. Sellise koguse kinkide tegemiseks peaks olema
Lapimaa suurune ala paksult tehaseid täis ja ikkagi ei mahuks kõik kingid saani
ära. Kas see on ikka muinasjutt?
Enne
kui Saint Claus lahkus planeedilt Maal, siis ta valmistas oma „lendava kausi“ printeris erinevaid asju. Pani omale selga
paksu punase mantli, kleepis ette tiheda valge habeme ja hakkas pere lastele
huvitavaid kinke jagama.
Ajad
möödusid ja inimesed ei suutnud kirjeldada lendavaid seadeldisi. Jäid vaid mälestused punasest Santa Clausist, vahest ka teda saatvast „Snegurotškast“ või siis lendavast Baba-Jagast.
Millist
muinasjuttu ma peaks uskuma?
Kuidas
meie taskus ja ka selle arvuti see on „tark kivi“, mis liidab ja lahutab
„ühtesid ja nulle“?
Kuidas
enam ei ole sellel pisikesel vidinal isegi nuppe ja kas tuleb „Star Treki“ aeg,
kus meil on laua peal karbike ning me suhtleme oma laste hologrammiliste kujudega.
Vaevalt paarkümmend aastad tagasi oli telefonis teise inimese elusa pildi
nägeminegi, ulmekirjaniku fantaasia.
Kas
inimene, kes õppis rääkima ja kirjutama ning unustas ära telepaatia; kes
leiutas looma seljas sõitmise ja unustas ära teleportatsiooni; kes unustas ära
rahu ja hakkas sõdima – on nüüd arenenud või taandarenenud?
Ei
mahu tavalise ega isegi ulmekirjaniku pähe küsimus – miks on maailmas taimsed „narkootikumid“?
Miks keelatakse aineid, millest midagi
ei teata – või teatakse!! Kuid teadmised
ongi ohtlikud ja kõigil pole vaja saada ühendust infoväljaga. Miks neid tarbitakse ja kuidas nende ainetega
käivad ümber teadjad inimesed. Miks
vaevalt kuuskümmend aastat tagasi oli kuusepuul jõulueheteks, ja jõulukaartidel,
massiliselt punased kärbseseened (googelda
– punane kärbseseen jõuluehe).
Ei
saa paljud aru, mis on Piibel, Saatana piibel, Tarkuseraamat või mis seade võis
olla Seaduselaegas. Miks paljud inimesed vaevlevad muinasjuttude ja mütoloogiaga?
Saatana ja muude põrguvürstidega. Miks
minu lapselapsed ja isegi nende isad on vaadanud kümneid kordi sellist
„absurdsust“ nagu „Sõrmuste isand“.
Miks
kästakse koolis õppida eepost „Kalevipoeg“? Kõikides, absoluutselt kõikides, maades on eeposed - mis ei ole
normaalsed.
Kui
teadlased ja õpetlased ütleksid kõva häälega välja, et kõik, kes selliseid
lugusid loevad – EI OLE NORMAALSED. Siis
ma isegi usuks, et Saint Clausid ja Bab Jagid ei ole siin kunagi käinud. Mina näen aga iga päev hoopis teistsugust
pilti.
See
lugu on pikk. Seda lugu võiks kirjutada veelgi pikemaks, sest kirjutada
lubatakse viisteisttuhat sõna. Mul on siin aga natukene üle nelja tuhande.
Kas
väga pikk ja põhjalik lugu on parem või piisab sellest, kui hakata ise uurima –
veidi teistmoodi ja teistsuguseid asju.
Kas me saame kunagi teada, kust kohast lõpeb normaalsus ja algab ulme.
Kas
on üldse keegi kunagi kirjutanud tõelist ulmet. Mina pole seda kohanud.
Ulmelised
lood on tegelikult tavalised lood, mis planeedil Maa toimuvad, panduna
kunstlikult kuhugi mujale, mingi muu planeedi peale või kummalisse
situatsiooni.
Mulle
meenub vaid kaks kohta, mida võiks ulmeks nimetada. Need on Hieronymus Boschi joonistused ja Voynitchi
manuskipt. Ja nüüd ma mõtlen.
Kas
keegi on saanud reisida koos Saint Clausi ja Bab Jagiga, ning on näinud neid
maid?
On
sellised inimesed olnud lihtsalt mingite ainete mõju alla.
VÕI
ON VEEL MIDAGI.
Küsimustele
ei tule kunagi lõppu.
Praegu
on jõuluaeg ehk pööripäev.
Teadmiste
ja headuse väravad on veel nädal aega pärani lahti.
PS. Selle looga on veel üks kummaline seik. Ma olen enamuse oma elust elanud Võnnus. Kuna mul on nii haruldane perekonna nimi, et sellise nimega inimesi Eestis väljaspool minu peret on vaid paar inimest ning ma pole kunagi teadnud, kust see pärit on. Mingi aeg tagasi aga sattus minu kätte ühe Võnnu inimese sugupuu ja oma üllatuseks leidsin sealt terve suguvõsa sellise nimega aastast 1670. Ja esimeseks nimeks oli Jakob Tsirna. Mina olen sündinud Harjumaal ja täitsa "juhuslikult" sattusin elama Võndu. Võnnu valla tunnuslauseks on - Juurtest jõudu ammutades. Kas see siis tähendab, et ma olengi jõudnud oma juurte juurde tagasi. Ma ise loodan et nii see on, sest mulle see elamise koht sobib.
PS. Selle looga on veel üks kummaline seik. Ma olen enamuse oma elust elanud Võnnus. Kuna mul on nii haruldane perekonna nimi, et sellise nimega inimesi Eestis väljaspool minu peret on vaid paar inimest ning ma pole kunagi teadnud, kust see pärit on. Mingi aeg tagasi aga sattus minu kätte ühe Võnnu inimese sugupuu ja oma üllatuseks leidsin sealt terve suguvõsa sellise nimega aastast 1670. Ja esimeseks nimeks oli Jakob Tsirna. Mina olen sündinud Harjumaal ja täitsa "juhuslikult" sattusin elama Võndu. Võnnu valla tunnuslauseks on - Juurtest jõudu ammutades. Kas see siis tähendab, et ma olengi jõudnud oma juurte juurde tagasi. Ma ise loodan et nii see on, sest mulle see elamise koht sobib.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar