Mulle tundus, et on üsna hea seda artiklit promoda niipalju kui võimalik ja mul endal ka hea aegade jooksul üle lugeda.
Sallimatus on Eestis
viimasel ajal tõesti võtnud väga valusad mõõtmed. See on valitsuse sallimatus
põhiseaduslike eesmärkide ja eestlaste tuleviku suhtes. Sellega koos on
leegitsema hakanud viha oma rahva vastu. Omarahvaviha ilminguid võib kohata nii
ministrite esinemistes kui ka ühes hiljutises 27 „noore kultuuritegelase"
pöördumises.
Brüsseli saadikud
Eestis
Eestlasi sõimatakse ja
alandatakse, nende üle tänitatakse ja neid mõnitatakse. Toonilt meenutavad
sellised Eesti Vabariigi ministrite sõnavõtud 80ndate lõpu nõukogude
ideoloogide kõnesid. Noorte kultuuritegelaste vaenukiri tuletas mulle meelde
aga samast ajast üht Noorte Hääles ilmunud riigitruude kommunistlike noorte
sõimuvalingut „natsionalistlikult meelestatud" eakaaslaste vastu. Kui toona oli suur ja
püha eesmärk Nõukogude Liidu õitseng perestroika lipu all, siis nüüd on see
Euroopa Liidu ees seisva rahvarände kriisi leevendamine. Mõlema teostamine peab
sündima internatsionalistlikus-sotsialistlikus vaimus ja eestlaste rahvusliku
sõltumatuse arvelt. Kui toona hurjutati eestlasi rahvusriigi loomise püüdluste
eest, siis nüüd siunatakse meid soovi eest kuidagi Eesti rahvusriiki säilitada,
elada vabalt omal maal ja rääkida omas keeles. Kuna eestlased on väikerahvas,
siis on neid lihtne väikluse eest sõimata, sest me ei suutvat näha „suurt
pilti". Üks selline „suur pilt" ei arvestanud eestlastega näiteks ka
siis, kui Teheranis ja Jaltas koostati Euroopa arengukava ja Eesti riik tõmmati
sellest Stalini nõudmisel maha.Ma jäin selliste
asjade üle mõtlema, kui ma mõni aeg tagasi nägin rahvustelevisioonist
väitlussaadet, kus esines uus Eesti välisminister. Tema esinemises tundus kogu
aeg midagi nihkes olevat ja siis ma sain äkki aru – sellist juttu Euroopa ees
seisvatest „väljakutsetest" ei räägi inimene, kes esindab Eesti huve
Brüsselis, vaid vastupidi, kes on Brüsseli saadik Eestis. Ta räägib, mida meie
peame tegema, et aidata Euroopat, kuidas meie peame nägema rahvarände kriisi
Euroopa seisukohast. Esikohal on Euroopa tervikhuvid, suure pildi koospüsimine,
mitte ühe väikerahva enesetunne.Kui valitsejad
räägivad siseriiklikest asjadest, siis teevad nad seda kuivalt ja külmalt,
numbrite keeles ja emotsioonideta. Kirglikkust on nende sõnavõttudes aga siis,
kui nad oma rahva peale kärgivad. Nende hinge paneb lõõmama kaugete
mittekristlike maade humanitaarolukord, mitte eesti keele, kultuuri või
põllumajanduse tulevik. Põhjus on ilmselt
selles, et juba pikemat aega ei olegi meil olnud ei keele-, kultuuri-,
põllumajandus- ega välispoliitikat. Definitsiooni järgi on Eesti riik, mida
peab valitsema Reformierakond. See on ainus motiiv poliitikamaastikul.
Välispoliitikat asendab näiteks kõrvad lidus madala profiili hoidmine Brüsselis
– nii on hõlpsam, vähem probleeme. Raha me Euroopast ei küsi, tähtsaid
härraseid oma muredega ei tülita, tubliduse ja suu kinnihoidmise eest saame
kiita, mida annab kenasti kasutada siseriiklikus propagandas.
Rahvas = maksumaksjad
Rahvusriiklik
poliitika puudub ilmselt sellepärast, et rahvuslike jamade peale kortsutatakse
Euroopas kulmu ja algavad siseriiklikud tõmblemised. Kuna kõigil
valitsusparteidel on tarvis muulaste hääli, siis on targem Eesti asjaga mitte
tegelda. Mis rahvusest inimesed Eestis elavad, mis keeles nad räägivad – need
asjad ei ole olulised senikaua, kuni maksurahad laekuvad. Kui rahva pahameel
valitsuse tegevuse peale liiga suureks paisub, siis on seda võimalik suunatud
meediakampaaniatega hajutada, dissidente mustata või üles puhuda mõni teine
skandaal. Rahvusriigist ja patriotismist julges enne valimisi rääkida ainult
EKRE, kõik ülejäänud patrasid oma tavalisi valesid. Ja kui valimistulemused
näitasid ühemõtteliselt siiski isamaalisuse kasvu Eestis, käivitati kohe
laimukampaania ainsa rahvusliku erakonna vastu. Ma arvan, et keegi ei
vaidle vastu, et eestlased elavad praegu valitsuse infosõja tingimustes.
Järelikult peab kusagil olema ka mingi staap, kus jagatakse ülesandeid meediale
ja kulutatakse eestlaste käest maksudega kogutud raha omarahvaviha õhutamiseks.
Me oleme kinni maksnud igasugused voldikud, mida siseministeerium levitab, me
maksame palgaraha ametnikele, kes omavalitsusi uusmuulaste majutamiseks
survestavad, kihutuskõnesid tellivad, kuulekalt ja tuimalt valitsuspartei
tagatoa eestivaenulisi käske ellu viivad. Rahva käest saavad palka ka kõik need
ministrid, kes esindavad Eestis Brüsseli huvisid ja oma rahva vastu vihakõnet
peavad. Rahvas on ühemõtteliselt välja öelnud oma „ei" uusmuulaste
Eestisse toomisele. Ometi valitsus neid siia toob ega häbene rahva käest makse
koguda. Häbenetakse ja peetakse piinlikuks hoopis seda rahvust, kelle käest
nööritud maksudega endale palka makstakse. Samal ajal kulutab
valitsus suuri summasid Eesti venestamise peale. Kas on võimalik kokku
rehkendada, mis on maksma läinud ministeeriumide veebilehtede, riiklike
haridusprogrammide ja koolituste, valitsusparteide propagandalehtede,
riigiasutuste infostendide ja töömaterjalide, muuseumide väljapanekute,
ametnike keelekoolituste ja kõige muu sellise vene keelde tõlkimine? Milline
summa eestlaste maksuraha on kulutatud vene kultuuri edutamisele, vene keele
õpetamisele eesti lastele või venekeelsetele tele- ja raadiokanalitele? Tulemuseks on see, et
Tallinna igapäevaelu meenutab ENSV aegu, ning isamaalisuse ilmingute vastu
peetakse süstemaatilist jahti. See kõik toimub kahekümne neljandal
taasiseseisvus aastal. Sallimatust ja vaenu
isamaalisuse vastu agiteerivad ka igasugused kultuurimarksistid ja pahempoolsed
noorharitlased, nad teevad seda sama tuliselt ja sama retoorikaga nagu
internatsid laulva revolutsiooni päevil. Millegipärast ei lahvata
noorharitlased raevuse leegiga põlema selle peale, et Eesti suurpoodidest on
lihtsam osta venekeelset ajalehte Komsomoli Tõde kui eesti kultuuriväljaandeid
või et Viru tänaval müüakse muheda näoga Stalini suveniire. Ei, nemad
käivituvad siis, kui rahvas astub vastu valitsuse vandenõule vähendada
eestlaste osatähtsust oma kodumaal. Kui valitsuse tegevust
on veel võimalik kuidagi mõista, siis selliste „noorte kultuuritegelaste"
viha isamaaliste aadete vastu minul tegelikult mitte. Ma ei mõista, kuidas
suudavad nad tõlgendada ühiskondlikus elus levivaid signaale niivõrd valesti ja
kuidas neil jätkub sõgedust võrrelda 1944. aasta poliitilisi olusid ja Eesti
põgenike olukorda praeguse rahvasterändega Aafrikas ja Aasias. Siin ei saa
tegemist olla infopuudusega, vaid maailmavaatest tuleneva puudulikkusega infot
adekvaatselt töödelda. Millest ma aga aru
saan, on see, et mitmed 27 noore kultuuritegelase seast on tegevad
sotsiaaldemokraadid. Ja et sotside peamine poliitika on muulaste käest andeks
palumine, et eestlased tegid oma vabariigi kahjuks sinna, kuhu muulased olid
elama asustatud. Ja nüüd peab Eesti riik tegema kõik, et selline kohutav
sotsiaalne ebavõrdsus kaotada.
Hukatuslik vähema
kurja tee
Ent ilmselt ei olegi
mõtet selliste tegelastega vaielda. Ei ole mõtet neile seletada, et eestlaste
vastumeelsus võõraste maaletoomisesse ei tulene mitte „vihast kõigi vastu, kes
on natukegi teistsugused". See vastumeelsus tuleb sellest, et Eesti
valitsus ei ole sellise ennastsalgavusega võidelnud ainsagi rahvusriigi aate
eest, ei ole käivitanud ainsatki kampaaniat eesti keele ja kultuuri
edasikestmise eest. Et valitsus surub tigedusega läbi poliitikat, millele rahva
selge enamus vastu on. Et poliitikud valetavad rahvale, võõraste maaletoomist
toimetatakse vandeseltslasikul kombel ja salaja, ebaeetiliste vahenditega. Ja
et valitsusel ei ole ei juriidilist ega moraalset õigust toimida rahva tahte
vastaselt. Sisuliselt ongi Eesti
aade ja eesti rahvas sattunud ühe vandenõu küüsi. Tõenäoliselt käivitus see
vandenõu pärast pronksiööd, kui keegi tähtis onu Brüsselis mõnel meie omal
nööbist kinni võttis ja ütles: „Kuule, Andrus, või kuule, Urmas. Sa tead, et me
hoiame teid nagu pilpa peal. Ärge siis kurat oma venelastega seal jamage, muidu
ei saa meie ka midagi teha, kui teil päris hulluks läheb. Eks ole. Said ju
aru?" Ja Eesti juhtkonnas lepiti kokku, et me lõpetame vaikselt ära selle
rahvusliku värgi ja Eesti asja ajamise. Korraldame nii, et Reform on alati
võimul ja Reformil on Brüsselis sõbrad, siis on meie julgeolek tagatud. Arvatavasti on ka
praegu valitsuses neid inimesi, kes siiralt usuvad, et ainult truudus ja
leplikkus Brüsselis tagavad Eesti Vabariigi kestmise. Et me peame nõustuma
vähema halvaga, et suuremast halvast pääseda. Olgu. Aga miks siis ei
võiks peaminister astuda rahva ette ja üles tunnistada. Miks peab oma rahvale
valetama, sahkerdama, vandenõulase kombel omavalitsusi ähvardama, õhutama
omarahvaviha, kulutama miljoneid meediasõjale ja tellima laimukampaaniaid
rahvusliku mõtteviisi mustamiseks? Miks on vaja vaikima sundida isamaalised
hääled ja miks me ei või avalikult oma valikutest rääkida? Vähema kurja eelistamine
on väga keeruline moraalne kategooria. Sellest on kirjutatud antiikajast
saadik, seda teemat on tuhandeid kordi käsitletud kunstis ja kirjanduses.
Valida suurema kurja ärahoidmiseks vähem on alati valitud tegevus, milleks
puudub õigus. Samm-sammult viib see hinge äramüümiseni. Kaob kahtlus oma
tegevuse õigsuse üle. Südametunnistus ja aated muutuvad tülinaks, need
heidetakse kõrvale. See ongi meil Eestis
juhtunud peaaegu kakskümmend viis aastat pärast taasiseseisvumist. Eesti
rahvuslik aade, riigi ideoloogiline kese, on kõrvale heidetud. Selle
ohverdamine tundus vähema kurjana. Maailma kultuuripärand annab paraku selge
vastuse, mis juhtub vähemat kurja eelistades – nii kutsutakse suurem kuri ise
välja.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar