Kas see
tekkis esimest korda siia? Kuid ta tekkis esimest korda minu isiklikku
reaalsusesse.
Ja see
tekkis minu meeltesse sellepärast, et ma ise küsisin.
Mis see
naturaal-filosoofia võiks olla?
Naturaalne –
nähtav, looduslik, loominguline.
Naturaalne –
materialistlik, inimlik, minulik.
„Filos“
- armastus.
Sofia –
iidne tarkuse jumalanna.
„Filosoofia“
– kreeka keelest, „tarkusearmastus“.
Miks ma seda
juttu keerutan tuli sellest, et ma pikka aega ei saanud aru – miks mina ei ole
„kalamees“.
Inimene ehk
personaalsus, kes elab aastaid alla sajandi ja püüab sellest elust kuidagi läbi
pressida.
Talle on
vaja palju erinevaid asju ja palju erinevaid kogemusi.
Inimese elu
võib jämedas laastus jagada kaheks; hoida oma keha „toores“ ja võimalikult
huvitavalt veeta aega, mis jääb üle sellest esimesest.
Kui kogu aur
läheb selle esimese peale, siis teisele tegevusele jääb nii vähe aega, et
mingist filosoofiast pole juttugi.
Kui ikka
jääb vaba aega, siis see omakorda jaguneb; naturaal-filosoofiaks ja
„kalameheks“.
„Kalamees“
on umbes-täpselt selline inimene, kes otsib ja leiab omale väga pikaks ajaks
ühe või mitu kindla suunitlusega tegevust. Kalamees käib igal vabal võimalusel
oma püügikohas ja üritab konksu otsa haakida selles augus olevaid teadmisi või
fakte.
Ka mina olen
pikki aastaid oma õnge pildunud igasugustesse spetsiaalsetesse „aukudesse“.
Vahest ikka
näkkab ja hetke vajadusi on see ka rahuldanud. Pisike loetelu sellistest
„jääaukudest“, kus ma sikuskaga olen tonksutanud.
Ulmekirjandus,
tervendamine ja enesetervendamine, äri tegemine, autosport, ehitamine, filmide
vaatamine, kriminullid, seiklusjutud, esoteerika, igasugused koolid ja koolitused
ja nii edasi.
Kui siis
ühel päeval ma sõbra käest just nii küsisingi, et miks minust pole kalameest
saanud, siis ta käiski välja sellise termini, et ma olla - „naturaal-filosoof“. Uhke värk.
Keerutasin
siis neid termineid, mis siin eespool kirjas oli ja tuligi välja, et praeguseks
hetkeks see tõesti nii on.
Kuidas seda
naturaal-filosoofiat aga lahti dešifreerida? Minu peas läks kohe üsna keeruliseks.
Kes on
naturaal-filosoof?
1.
Looduslik – armastusega uuriv – tark.
2.
Materiaalne – armastusega uuriv – tark.
3.
Armastusega kulgev – looduslik – tark.
4.
Armastusega kulgev – tark – looduse uurija.
5.
Targa – looduse – materiaalne uurija.
6.
Armastava – looduse – tark uurija.
Või hoopiski.
7.
Materiaalne – mitte armastav – pisut loll.
8.
Loodust – mitte armastav – pisut loll.
9.
Materiaalsust armastav – looduses kulgeja –
pisut loll.
Lõputult
variante.
Tegelikult
on kõik maailma inimesed naturaal-filosoofid.
Ja kohe
tekkis minu, kõiki maailma asju uuriva inimese peas mõte, pigem küsimus.
Miks on
loodud kõrgkoolid ja miks õpetatakse kõrgkoolides filosoofiat ehk siis
„tarkusearmastust“ ja mitte
„armastusetarkust“. Miks ei võiks
neid mõlemaid õpetada juba maast madalast. Ka sellele küsimisele tuli üsna
kiiresti vastus.
Sünnist
saati me oleme seda osanud juba - „loomulikusest“.
Kõige suurem
armastuse tarkus on vastsündinul. Nad on nii loomulikud, et nad ei pea alustama
oma elu mingite „reeglite“ kohaselt. Me ju laste pealt kogu aeg näeme seda, kui
ehedad nad on.
Ajapikku aga
hakatakse neile pähe toppima igasuguseid reegleid ehk tarkusi. Üks tarkus on
„targem“ kui teine, luuakse mingi umbmäärane – duaalsus ehk vastandamine ja
nüüd laps ei saa kõrge eani aru – mis on õige ja mis on vale.
Kõige
targemaid inimesi, kes on oma pähe ladunud „kalamehelikke“ ehk siis väga
spetsiifilisi tarkusi, hakatakse nimetama professoriteks.
Inimese
areng toimub „kalamehelikult“, sellise skeemi järgi.
Sündides on
inimene teadja, isiklike tarkuste teadja.
Siis saab
temast 12 aastaga tarkuste bakalaureus, veel mõned aastad ja „elukulgemise
magister“ – tööl käija.
Kui
eluküünal on põlenud poole lühemaks, saab temast elufilosoofia professor.
Elufilosoofia
professor on ennast tarkusi nii täis toppinud, et hakkab uurima juba elu
„põhiküsimusi“; kes ma olen, kus ma olen, mis ma teen ja kuhu „lõpust“ lähen.
Minu jaoks
„naturaal-filosoofia“ on aga hoopiski midagi muud.
Kuna
kalameest minust siiani pole saanud, siis mina uurin jätkuvalt kõike ja
korraga.
See on nagu
puzzle mäng. Elu on tarkuste ja
teadmiste kilde täis ning need killud on ühes kotis – nagu bingo mängus. Leian
kuskilt informatsiooni allikatest mingi killu, tihtipeale need killud ei kõneta
nii intensiivselt ja eriti edasi ei uuri.
Paljud
killud aga kõnetavad ja kõnetavad just sellised, millega olen hädas olnud oma
varajasemas elus ning lahti neist pole saanud. Tervise teema oli mingil hetkel nii pakiline, kuni sain
tervise palju paremasse korda.
Raha teema
käis läbi, ka see on tänaseks palju selgem. Raha kohta annan kummalise
soovituse. Mida vähem pingutada, seda rohkem raha on.
Ja niimoodi
ma olengi neid puzzle tükke bingo kotis tõmmanud ja neid valdkondi millega ma
poleks tegelenud, on palju lihtsam üles lugeda.
Kuigi
erinevalt kalamees-professorist, kes tegeleb ühe valdkonnaga – põhjalikult, on
paljude asjadega tegelemisel see eelis, et paljudest asjadest tean ja olen kuulnud.
Põhjalikum on aga see, et maailma tunnetus on
terviklikum ja mida aeg edasi, on kõikidest asjadest arusaamine hoopis kiirem.
Paljud minu
tuttavad ja pereliikmed juba kurdavad, et minuga on võimatu inimese moodi
rääkida, sest mul olla kõikidele küsimustele vastused.
Arusaamatu
on see meie maailm, kus on absoluutselt normaalne jutuajamine, kui enamus
vastuseid on – mina ei tea.
Mis Araabia
maades toimub, mis Ukrainas toimub, miks on maailmas vaesus ja nälg, miks on
inimesed haiged, miks pered lahutavad, miks inimesed joovad ja kaklevad, miks
poliitikud lubavad ja teevad muidki nalju, miks lennukid alla kukuvad, miks me
tulnukaid ei näe, mis on minu ego ja tuhat miljonit küsimust veel, milledele
keegi ei oska mitte ühtegi loogilist vastust anda.
Kas minu
vastused alati õiged on?
Enamuses on,
sest ma õppisin ära - kuulama esimest mõtet, mis iga küsimuse esitamisel minu
pähe tuleb. Tõesuse protsenti ma öelda ei oska, kuid üllatusmomente on jagunud
juba mitmeks aastaks ja eneseusk ning intuitsioon on see vahe relv, mis aitab
elukvaliteeti parandada.
Kuna elu
peab huvitav olema ja pulli peab saama, siis ma lõin enda jaoks uue ülikooli.
See on
selle, iga inimese isikliku Eluülikooli, üks filiaalidest.
Selle nimeks
võiks olla Uue Aja Ülikool, selles on ka Naturaal-Filosoofia professuur.
Selles olen
mina esimene professor. Miks seda nii väga vaja on?
Noo nii väga
seda vaja polekski, kuid tihti on asi selles. Kui rääkida inimestega, siis nad
küsivad, kust ma midagi tean ja mis mu vastava kategooria haridus on.
Põllumajandusinsener,
nagu põllumajandusinsener ei võikski kokk olla või tulnuka uurija või
föderaalpanganduse rahatrükkimise spetsialist või tervendamise asjatundja.
Ma olen
kõike seda igapäevaselt, nelja aasta jooksul uurinud, võiks juba mingi tiitli
endale anda. Tuleb pikem selgitus.
Minu
ülikoolis on tiitlid pisut teistmoodi.
Uurides
naturaalset elu on ilmnenud kummaline paradoks. Meie elukorraldus ja
arusaamised on pööratud peapeale. Me kõnnime tegelikult jalad ülespoole. Kuhu
aga vaatan ja mida ma kuulen – kõik on pahupidi. Sellest pisut pärastpoole.
Minu
ülikoolis on esimene aste või tiitel – professor, siis tuleb magister, sellele
järgneb bakalaureus ja kõige viimane aste on – teadja.
Kui inimene
maailma sünnib, siis ta on teadja.
Kui
tavaliste inimeste käest küsida elu põhiküsimusi – kust ta tuleb, siis vastus
on – ei tea.
Väike laps
aga TEAB täpselt. Kui ta ei teaks; kes ta on, kust ta tuleb ja mida tegema peab
hakkama, siis ta lihtsalt ei tuleks siia.
Katsuge lapsevanemana
vastata minu küsimusele – kust kohast te loote lapse ja kust kohast te panete
talle sisse hinge. Vastus on - …….
Nüüd, kui
laps hakkab mingist imelikust häälitsuste vadinast midagigi arusaama, siis tema
enam ei mõika, sest see mida me talle rääkima hakkame, on tema jaoks kummaline.
Ajapikku ta
vaenekene hakkab uskuma ja ära unustama - miks ta siia tuli.
Tarkusi aina
topitakse juurde ja iga päevaga läheb aina segasemaks.
Meenutage –
kuidas laps ei saa millestki aru. Kes on ema, mis taevast paistab, mis on homme
ja miks „ta käis homme linnas“.
Meie, omas
professuuris, lihtsalt vangutame peaga ja sõname „kasva, kasva lapseke - varsti saab sust
professor.
Meenutage,
kui palju igasugust tarka sodi on meie sisse topitud. Kõike seda sodi, millest
me pole aru saanud ja ei olegi lootust aru saada, sest enamus tarkusi on absoluutselt ebaloogilised.
Niipea kui
tuleb vastus – ei tea – niipea see elu tundub ebaloogilisena.
Meid aga on
õpetatud küsimusi mitte esitama ja enamus lapsele antavaid vastuseid on – see
on lihtsalt nii, on olnud ja nii jääbki. Aga ei
ole.
Tasub astuda
järgmine samm. Professor ehk siis üleõppinud, hakkab uurima ja endast välja
heitma selliseid vastuseid nagu – nii on ja jääb.
Absoluutselt
igale küsimusele saab vastuse. Asi pole selles, et kas saab, vaid kust saab ja
millal.
Tasub olla
skeptik. Tsiteerin oma lemmikkirjaniku Isaac Asimovi perfektset definitsiooni.
Skeptik – ma tunnistan ainult seda, mida olen
sunnitud põhjendatult usaldusväärsete tõendite varal tunnistama, ja pean seda
tunnistust ajutiseks kuni uute tõendite ilmumiseni.
Meid on aga õpetatud
elama duaalsuse printsiipide järgi – hea ja halb, must ja valge.
Kuid me ei pea elama
elu professorite nõuete järgi. Me võime elada vahest
ka ilma duaalsuseta ja võtta kõik ühele skaalale. Ei ole vastandust; must ja
valge. On must, ja see must on vaid - teatud valguse murdumine, teatud
materiaalsel pinnal ning erikujuline must võib olla seesama , (koma) mille ma
siia panin.
Selle musta KÕRVAL on valge
või hoopiski puhas.
Kõik see mis toimub,
toimub enamuses meie peas ja kindlalt eluõpetuste professorite suunitlusel. Meie ei ole skeptikud
ja enamuse oma elust oleme; eitajad - pole näind, pole olemas.
Skeptik-eitaja
– ma tunnistan ainult seda, mida olen
sunnitud põhjendatult usaldusväärsete tõendite varal tunnistama, ja ei muuda
seda tunnistust isegi uute tõendite ilmumisel.
Justkui pime kesk-aeg. Kõnnime mingil koogil, mida kannavad neli
elevanti, kes omakorda on nelja kilpkonna seljas ja põletame astronoome. Või
kooliõpikud kus väidetakse, et püramiide ehitasid egiptlased - pronksist
meislite ja puu haamritega.
Looduslik. Mida see
võiks tähendada?
Kõik asjad mis siin planeedil on, on
looduslikud, isegi kõige jälgim ja tapvam inimese loodud aine või tegevus. Kus
see tehtud on, kui mitte meie planeedil, loodust-loomingust.
Loodus on tulnud pigem sõnast
– loodu ning sealt ka sõna looja – Looja.
Kas Looja on keegi kummaline „võõras“, või on
see kõige tuttavam tegelane – mina.
Ka praegusel ajal käib
äge võitlus selle teema üle, kas Looja on Jumal või koosneb looja – Loojast, kelle
osaks on iga inimene. Selle väitlus-võitluse parimaid selgitajaid tänapäeval on
David Icke oma raamatutes. Selle
väitluse omapära seisneb aga selles, et sellega ei pea võitlema.
Enamus inimesi, kes
esimest korda sellise sisulisi raamatuid loevad, hakkavad kohe pead raputame ja
skeptik-eitama.
Kui mina loen erinevaid
raamatuid, siis ma ka tihti eitan, kuid väga tihti juhtub vastupidi.
Suht uskumatu jutu
peale tekib hoopiski mingi tunnetus, et – tundub loogiline ja üldsegi mitte ei
tahaks kirjutajat risti lüüa.
Orgaaniline ja anorgaaniline.
See on väga eriline terminoloogia ja selle
tunnevad ära need lugejad, kes on uurinud ühte erilist valdkonda või õpetust.
See on nii eriline, et ma ei hakka siinkohal sellele isegi reklaami tegema. Ega kõnekäänd – „pärleid
sigade ette pilduma“- ei ole iseenesest üldse solvav kirjeldus. Duaalsest
seisukohast küll – mina olen parem kui tema. Ainsuselisest aga - pärl on pärl ja inimene,
kes sööb putru - on inimene, mis siis kui ta ei pea miskiks; kulda, teemante ja
pärleid. Me ei saa pärleid süüa, parem putru ehk mitte pärleid. Õpetustega on aga veidi
teistmoodi. Kui kõht on täis ja aega jääb üle, hakkame mõtisklema ehk pärleid niidi
otsa lükkima. No vot, see õpetus on
üsna pärli moodi, sest see kirjeldab orgaanilist ja anoorgaanilist loodust - loomingut. Sellel
pole miskit pistmist orgaanilise ja anoorgaanilise keemiaga. Orgaaniline looming on
selline, mis oleks edukas, rahulik ja kõikeandev. Anoorgaaniline seevastu
võitlev, lammutav ja endale krabav. Selle õpetuse järgi me
elame ühes kummalises Universumi nurgas, kus asjad on läinud pisut vussi ning
meil valitseb loodust - Anoorgaanika. Kõik see, millest me
tunneme ära võitluse – on anoorgaaniline ehk mitteloomulik. Miks mulle selline selgitus
on loomulikum. See haakub hästi ainsuse
ja duaalsusega. Niipea kui ma sain aru,
et duaalsus ehk vastandamine – võitleb, ja tegelikult see meile ei meeldi. Me vahime telekast
igasuguseid spordivõistlusi. Need meile meeldivad, sest käib võistlus-võitlus.
Põnev ja peaks head meelt tegema. Kuid meil on hing täis, kui meie omad
kaotavad. Miks? Väidetavalt loll
küsimus, kuid tuju on halb. Vastus – duaalsus ja anoorgaaniline ehk vastu MINU orgaanikale. Kui me läheme aga rahvajooksule, kus ei ole
võitjaid ega medaleid, on lõpetajatel kõigil hea meel. Vastus - ainsus ja
orgaanika ehk minu isikule sobiv. Tsiteerin ühte orgaanilise
tuttava selgitust. Milline Looja looks
sellise roosi nagu me hetkel teame. Õis on ilus ja orgaanilisem, kuid ta paneb
selle varrele okkad, mis teevad käed veriseks. Sööma me ju peame. Tapame
ja sööme liha. Nopime maast porgandi, hammustame ja see porgand oigab meie
hammaste all. Vastus oli kirjas
eespool – enamus meie planeedil on anoorgaaniline. Kas saaks ka teistmoodi, on ikkagi ainult õppimise ja arusaamise küsimus. Mul on Võrumaa maadel
naisevend. Tema elab veel siiamaani tükimaad orgaanilisemat elu. Kui kodust ära
läheb, siis uksi eriti ei lukusta ehk siiani – „Luud ukse taga“. Kui oleks vaesust ja
võitlemist vähem, siis oleks elu orgaanilisem – naturaalsem. Mis selle jutu või
teooria mõte on?
Sellist võitlust on
maailmas liiga palju. Tundub, et seda hakkab vähemaks jääma, sest miljonite
ohvritega sõdu on vähemaks jäänud. Inimesed loevad eneseabi
raamatuid. Kuulavad juba naturaal
filosoofide jutte ja eriti võitlema ei kipugi. Või ma hoopis ise käin läbi selliste
inimestega? Mina püüan olla
orgaanilisem. Ma ei püüa igale inimesele kohe kaikaga vastu
pead anda, kes tahab mulle mingit jama pähe määrida. Ma võtan teda ainsuse
põhimõttel – kui ta on selline, siis on, ja kui ta ei taha midagi muuta, siis pole
see ka minu mure. Omasuguseid me ikka
aitame!!!! Tuli meelde üks tarkusetera
sõbra kodukalt.
Einsteini teooria
hullumeelsuse kohta. „See on see, kui
inimene, tehes kogu aeg ühtesid ja samu asju, tahab saada iga kord erinevaid
tulemusi.“
On veel üks hea uudis. Kõik kes tahavad saada professoriks, magistriks, bakalaureuseks või teadjaks, võivad astuda minu ülikooli. Eksameid ei ole. Raha maksma ei pea. Tiitli võib ise valida.
Veel parem uudis on aga see, et igaüks võib sellise ülikooli või akadeemia ise asutada.
Mina, vene keelt valdava inimesena, soovitan vaadata paari ajalugu kirjeldavat filmi. Kuigi praegu käib hull vene vastane propaganda, siis siit selgub, et inimesed ei tunne oma maa ajalugu. Ka meie kõigi ajalugu on kordi ja kordi ümber kirjutatud.
https://www.youtube.com/watch?v=4kpHqyYfEro
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar