kolmapäev, 29. märts 2017

KUIDAS ARENDADA – ISIKSUST (ehk mida arvab Provokaator)?


Mis on „teooria“?    eestikeelne vaste sellele sõnale on – arvamus (kellegi isiklik arvamus).
Mis on „fakt“?    eestikeelne vaste sellele sõnale on – teadmine (kellegi arvamus, et ta teab).
Paljud on harjunud võõrkeelse terminiga, kuid mina tahaks kasutada eestikeelset. Kuid nii kaua, kui see on harjumatu, kasutan alguses võõrkeelseid ja hiljem lähen vaikselt üle mulle sobivamale.  


ISIKSUSE EVOLUTSIOONI (KASVAMISE) TEOORIA. 
Selle teooria tõi minu inforuumi Peeter Lepisk ühel, Tartu „Lektooriumi“, filosoofiliste arutelude  õhtul. Ta oli sellest teooriast vaimustunud ja ta kirjeldas seda suuliselt, ilma neid jooniseid näitamata. Mina ei tea kuidas teised sellesse suhtusid, kuid mind köitis ja kõnetas see kohe. Siis uurisin seda üsna pinnapealselt ning kasutasin ka ise, samas kohas, oma viimase raamatu tutvustamisel.
Sellest on möödas umbes kuu aega. Nüüd aga hakkas see teema iseenesest jällegi kerima. Tekkisid mitmed arutelud erinevate inimestega ja kõik need arutelud viisid ikkagi, kogu aeg, samadele järeldustele.
Otsustasin siis „mängida oma vaba ajaga“, peaaegu nädal aega. Lugesin veelkord teksti üle ja hakkasin tõlkima. Minu venekeele oskus on üsna hea, kuid selles tekstis tuli ette mitukümmend korda selliseid sõnu, mida ma polnud kuulnudki – vene keeles muidugi.
Mõned sõnad, mis olid „jutumärkides“ ja mõistetavad vaid emakeelsele, pidin ümber mõtestama, nii nagu mina neist aru sain. Ma ei hakanud teksti ümber korraldama eestlasele suupäraseks, tuli nii nagu tuli. Tekst pole määrav, vaid mõte. 
Kõikide minu – inimolemuste uurimuste ja kirjelduste teemad - tulevad ise, õigel ajal ja nii nagu nad tulevad. Ma ei saa neid isegi ümber korraldada, sest siis muutub – minu stiil.
Uurimuste ja tulemuste saamise põhi eesmärk on mul – leida võimalikult täpne, lihtne ja loogiline versioon. Lihtsuses peitub tõde, pikk tekst muutub tüütavaks. Sama on ka selle tekstiga, see läks autoril vahest pikaks ja kordamiseks, kuid … Mina pole siiani veel aru saanud, kui pikki tekste peab kirjutama. Tavaliselt on ühe kirjutise mõte vaid ühes lauses – lõpptulemuses.
Raamatus „Suhtekorraldaja“ on põhi mõte – „suhted saad korda kui teadvustad – MIDA SA TAHAD TEGELIKULT“. 
Kogu muu raamat on „vaht ja põhk“ – ruumi täiteks.
 
Ka SEE teooria köitis mind oma lihtsusega.
Vaid üks skeem, ja rohkemat polegi vaja.
Alguses on seda keeruline ise lahti kodeerida ja mida tekst edasi, seda enam üllatusin -  kui palju on veel nüansse.
Samas, see skeem ei ole lihtne. Kui võtta VALEMISSE (aga mina teen pea alati kõik teooriad valemiteks, diagrammideks ja arvutusteks – insener ju ikkagi), kaks põhi komponenti – kaks isikut – suhe.  Ja kui neid kahte liites ja astendades erinevate arheotüüpidega – neid on üheksa, siis tulemuseks tuli – üle tuhande erineva võimaluse. 
Me peame paarisuhtes kulgema, igapäevaselt, tuhandetes erinevates variantides.
Miks inimesed siis on hädas oma eludega?  Valikuid on liiga palju. Neid on palju ja kooliharidus ei kirjelda meile neid valikuid ( nii kompaktselt).
Peaaegu igale selgitusele, mida tegi autor Julia, on mul juurde lisada - minu enda kogemused ja kirjeldused, minu enda erinevates lühilugudes.
Sellise - isikliku teadvuse ISIKSUSE uurimisega, olen ma tegelenud igapäevaselt viimased viis aastat. No on mõndagi kogetud. Head ja halba.
Muutused on toimunud ja kuigi on sellega kaasnenud ka „järelnähtusid“, olen mina oma uuringute tulemustes ise – väga rahul.
Peaaegu kõik,  mis teooria kirjelduses kirjeldati, tuli mulle tuttav ja läbitud. Proovin siis mõnda tähtsamat lõiku toonitada.
Tekst on keeruline, samas sellel, kes on asju uurinud, tundub isegi liiga lihtne. Kõik oleneb inimese vastuvõtmise tasemest.
Seda teooriat peaksid lugema kindlasti emad-isad, kes valmistuvad järeltulijat saama või need, kellel on laps alla kolme aastat.
Võib juhtuda, et kui nad seda loevad, suudavad astuda välja vanavanemate Ohvri-kasvatuse viirusest. Tänapäeval tulevad planeedile uued energiad, võimalik et ka need aitavad.
Mul pole õrna aimugi - kas võib olla nii, et need inimesed, kes on terve oma eelneva elu elanud – Ohvri tasandil, kas nad suudavad seda teksti üldse lugeda. Proovige teie ka.  Andke mõnele „mädamülka“- Ohvrile seda teksti lugeda ja jälgige reaktsioone. Tagasisidet ootan väga hea meelega Facebooki sõnumi keskkonnas – mulle isiklikult.
Ma sooviks teha ka uurimuse – täiesti neutraalse (statistilise) -  kui palju on inimesi, kellele see teooria tõeliselt meeldib, korda läheb, aru saab ja kasutama hakkab (selleks loen kokku kõik „sinised pöidlad“, mis te panete FB´s ). 
ON ÜKS ABSOLUUTSELT KINDEL PÕHJUS – MIKS MA SEDA TÕLKISIN.
 
Palju aastaid tagasi räägiti mulle umbes-täpselt sama mõtet. Siis ma ei saanud sellest päris kindlalt aru. Olen suhelnud üsna paljude „erivõimega“ inimestega, filosoofiliste inimestega ja muude õpetajatega.
Nad kõik on nii rääkinud, kuid mitte nii veenvalt. See teema on siis järgmine.  
 SELLEKS, ET MIDAGI SAAVUTADA - EI PEA VÕITLEMA. 
 
Ma olen vaid paari sellist inimest kohanud, kes seda hoomavad. Nüüd ka mina. Sajandite vältel on planeedil Maa, aetud asju võitlemisega. Alates pisematest kõhklustest enda sees ja ümber, lõpetades ülemaailmsete sõdadega.
Kes neid korraldavad???   Miks ???   Kuidas saab kõik maailma jamad ära lõpetada???
Paljud küsivad minu käest, et miks ma vaevan oma pead selliste küsimustega ja raiskan oma aega.   Ma ei saa Ohvri tasemega inimestele kirjeldada seda, et ma teen seda oma vaba-aja arvelt ja üldse…
Ma olen kogu oma elu korraldanud ära nii, et minu jaoks on – KÕIK – VABA AEG.
Ma mängin oma „elukulgu“ ja ajaga ning ei võta seda reaalsust absoluutselt tõsiselt, sinnamaanigi, et nagunii on kõik üks – SUUR ILLUSIOON. 
Seda teooriat lugedes ja tõlkides sain ma kinnitust, et ma olen endalegi märkamatult jõudnud – kõrgemale tasandile.
Kuhu?, selle jätan targu nimetamata, sest selle teksti lugejate hulgas on erinevaid isiksusi. Osad võivad hakata hinnanguid andma ja mind kahtlustama –liigses kiitmises ja eksponeerimises.
Elutark ei ole ma kohe kindlasti, sest kuskile toanurka konutama ja mediteerima jääda – ei paku pinget (veel).
Ma olen õppinud kasutama pea kõiki neid arhetüüpe, isikuomadusi.
Võin APPPSOLUUTSELT kindlalt väita, et need kõik on olemas ja töötavad. Viimased nädalad olen ma neid kasutanud teadlikult ja märkan, kuidas need töötavad ning milliseid tulemusi annavad.
NEID MÄRGATES JA NENDEGA KOOS-KASVADES – SAAB MUUTA OMA REAALSET REAALSUST. („Peenematele filosoofidele“ – nähtavat illusiooni saab korraldada ja muuta illusionist.)
Me ei kirjeldanud ikkagi seda põhjust – miks ma seda tõlkisin. 
Sajandeid on siis võideldud. Võitlesime meiegi endale vabaduse, siis võideldi meilt see vabadus ära ja võitlesime selle jällegi tagasi.
Kas me oleme tegelikult midagi võitnud?
Paljud ütlevad, et praegusel ajal on kõige parem aeg, mis meil siin üldse on kunagi olnud. On või?? 
Paljud tahavad mulle kohe vastu vaidlema hakata – see inimene on siis Päästja. Mõni rikkam ja kindlustatum peab peenikest naeru ja sellist teksti üldse ei loe – ta on ju Kangelane, toodab „pluss energiat“.
Enamus meist (90%) on Ohvrid, kes ilmselt ka seda teksti ei loe, või juba esimestest ridadest lülitasid teisele kanalile – kus saaks jälle maailma üle hädaldada.  
Probleem on – MAAILMA PARANDAJATES.
 Nagu ka mina olen/olin.
Tahaks ju, et elu oleks – lill.
Oi ma olen sellest juba palju jahunud, eelmistes lühilugudes.
Ka Eestis on palju – maailmaparandajaid.
Küll võideldakse venelaste, moslemite, mustade ja lollide poliitikute vastu. Metsa raiumine, Rail Baltika – „loll raudtee“, meditsiin vs. alternatiiv, rahandus vs. Bitcoin ja nii edasi.
Vana anekdoodi kaverdus: „ Mina, Naturaal-Filosoofia, Ainsuse professor,  olen seda, „Isiksuse teooriat“, lugenud kaks korda, ühe korra ümber tõlkinud ja käsitsi kirjutanud, selle teksti arvutisse trükkinud ja isegi omapoolse kirjelduse teinud – mina hakkan sellest juba ise aru saama.  Tudengid (rahvas), va tainapead, ei taipa aga mõhkugi.“ (kes mõikas – seda ütles nüüd Provokaator).  

PROVOKAATORI provokatsioon. 
HALLOOO, VÕTLEJAD!!!!!!
LIPUD LOOSUNGID KÄTTE JA BARRIKADIDELE (kui muidu ei saa, laseme verd ka) EDASI!!!   TULGE KÕIK – OHVRID, KONTROLLIJAD, PÄÄSTJAD, VIRISEJAD, VINGUJAD JA ORJAD!!!   HURAAA!!!    EDASI!!!.
Ja Kangelased (ärimehed, poliitikud), Aferistid, Motivaatorid – peavad peenikest naeru. Räägivad majanduskasvust ja reformidest.
Nad on tase üleval pool, kui lihtne Ohver, ja nende süsteemis on energiat – veidi, ja hoopis teistsugust, kuid – see toimetab, tahame seda või mitte.
Mida teha, et midagi üldse paremaks läheks???
Siin ongi - ARUTELU JA VÄLJAMÕTLEMISE  koht.
Tegutsema peab nii, et sellest ka – tolku oleks.
Ja ei piisa vaid sellest, kui: lugeda, korraks mõelda ja  tõsta „sinine pöial“ ülesse – meeldib.
Mulle ei meeldi.
Ma ei viitsi Kangelast mängida ja Ohvril silmi avama hakata.  Sellest pole tolku. Kõik vähegi – isiksust arendanud inimesed peaks veel, veel ja VEEL kord lugema seda teooriat, arutama erinevaid vaatenurki ja seletama – KUIDAS TEHA NII, ET OLEKS TOLKU. 
Iseteadjaid, isepäiseid, filosoofe ja Maailmaparandajaid ei olegi nii vähe – TEEME ÄRA. 
Mida?  Mina ei tea, mis aitaks?
Tean ,  et aitavad erinevad variandid, mis on kõrgemal kui - O - nulltasand. 

Jagada seda teooriat, mõelda võimalikult suurema energiaga variante ja – HAKATA TEGEMA.
Muidu lähen vaikselt oma tasandile tagasi ja – HAKKAN „mediteerima“ – ja mul – Poffffig (metsast ja „loll raudteest“). 
Kas kujutate ette, millises „pasa-mülkas“ me elame – kui vaatame ühe nurga alt (kui vaadata teise nurga alt, võib see olla ka – IMELINE).
Isegi siis kui me saame teada, et meie eelmised veendumised olid „pehmelt öeldes“ – puudulikud, ajame ikka tuima järjekindlusega sama jama suust välja. Kuidas me saaksimegi oma eelmisi tõekspidamisi tunnistada ja endale tuhka pähe raputada.
Meile on tekkinud „objektiivsemaid kanaleid ja „mõeldakse taas“, kuid ikkagi - ka need edumeelsed inimesed teevad, oskamatusest, seda sama – võimendavad olemasolevat energiat.
Kui kõik - raudtee, metsade, murjanite ja poliitikute vastu võitlejad istuksid ühise laua taha, või teeksid ka mujal ettepanekuid – kuidas jätta manipulaatorid – NÄLGA,  ENERGEETILISELT – ilma lippude ja loosungiteta.
Minu meelest tuleks – hakata mõtlema, rääkima ja kirjutama – KUIDAS ME NÄEKSIME OMA TULEVIKKU – HELGENA (vähemalt normaalsenagi).
Äkki hakkavad Ohvrid ka uskuma – sellist võimalust.
Öelge mulle kas või ÜKS „avaliku elu tegelane“, kes TEAB,  et võõra-väe sõjatehnikast ei ole meile abi, ja ei võimendaks seda - järgi kiitmisega.
Kuid ma olen ka selles APPPSOLUUTSELT  veendunud, et enamus edumeelseid kirjutajaid - ei usu ja EI OSKA MÕELDAGI ASJADEST POSITIIVSE ENERGIAGA „+2„
Paljud arvavad et – Mis mõte on hakata ennast muutma?
„Mõttega“ - vahet polegi.  
On vaid oht, et elades tasandil „ -1 „ on võimalus kiiremini – haigestuda ja ära surra. Ka minu elust on võtta väga palju selliseid näiteid. Elu tundub olema ohtlik – piisab teha kasvõi väiksemgi viga (eelkõige teadmatusest) ja areng peatub või taandareneb.  See skeem on hea veel ka seepärast, et aitab igapäevaselt ära seletada - meie suhted. Ma olen nüüd, juba pea nädal aega, teadlikult jälginud inimesi – ja  „Mis nende sees kõike on?“ 
Seda teksti ja skeeme peaks periooditi üle kordama ja märkama – kas teooria, arvamus, peab paika ja kas on tekkinud mõistmist juurde .
Tõestage – keegigi ja kuidagigi – et see teooria on VALE   ja   Maailma „Vabadusvõitlejad“ ei ole – TOTAALSELT ÄMBRISSE ASTUNUD.
Mina, Filosoofi osa-isiksusena, näen uudistest ja maailma ajaloost, just seda – ämbrit. 

 See oli siis, enamalt jaolt, Provokaatori versioon, sest tal pole hetkel kedagi teist, kelle kallal õiendada.  
Filosoof ei saanud tulla, tal pole aega – uurib tagakambris Platoni TARKU mõtteid.  
Kangelane kisab Provokaatorile: – „Kuhu poole ma punuma pistan? Minu mõõk, minu kübar – minu „Kangelastegu“ ootab mind!“  
Strateegil pole aega, tal 101 projekti vaja kirjutada ja ukse peal on silt – „ MITTE SEGADA – TÖÖTAN“.  
Võitja ja Vaatleja – arutavad ja vaatlevad – SÜVENENULT.  
Mudrets – Elutark,   aga vaatab oma metsaonni aknast ja on rahul. „Mets kohiseb, loomad lippavad ja kui masinad paistma hakkavad – „No eks ma siis liigutan oma väikest sõrme“. 
Aga OHVRID?,  neid ju pole siin. Nad vahivad – „helesinist ekraani“.  
PS: (Sel ajal kui ma seda teksti üles riputasin, siis kuulasin - Eesti ELUTARKA.
Mul oli pikka aega selline tunne, et ma – OLEN SELLIST JUTTU JUBA KUULNUD. Ja mu arvamus ei petnud mind.
Eestis on ELUTARK, vähemalt üks, keda me kõik teame.
Lugu, mis taustaks käis, oli – Fred  Jüssi – Hallo Kosmos.
Mul on siiani vastakad tunded, kuid Mudretsi on hea kuulata, teeb hingele pai!.... Ja seletab KOGU SELLE TEOORIA ära - „lihtsa inimese“ sõnadega. )

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar